Wstępne wyniki konsultacji "Strategii klimatyczno-ekologicznej UJ 2030" >>>
Widok zawartości stron
Rada Klimatyczna UJ
JU Climate Council
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Pobierz bezpłatnie książkę zawierającą rozdziały 10 członkiń_ków Rady Klimatycznej UJ:
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Widok zawartości stron
Regulamin Rady Klimatycznej UJ
REGULAMIN WEWNĘTRZNY RADY KLIMATYCZNEJ UNIWERSYTETU JAGIELLOŃSKIEGO
/// Regulamin jest wersją roboczą i będzie podlegać przeglądowi / koniecznym modyfikacjom przynajmniej raz w roku ///
§1 Organizacja pracy
-
Członkowie_kinie Rady biorą czynny udział w jej pracach, w szczególności uczestnicząc w jej posiedzeniach oraz spotkaniach grup roboczych. Członkowie_kinie Rady są zobowiązani_ne do zgłaszania Radzie tematów, z którymi zwrócili_ły się do nich przedstawiciele_lki społeczności akademickiej.
-
Członkowie_kinie wybierają spośród siebie koordynatora_kę Rady i jej zastępcę_czynię, która zastępuje jego_ją w przypadku, kiedy ten_ta nie może wypełniać swoich zdań, albo w zakresie wskazanym przez koordynatora_kę. Koordynator_ka i jej zastępca_czyni pełni swoją funkcję przez okres kadencji Rady.
-
Koordynator_ka Rady:
-
a) zwołuje posiedzenia Rady i zaprasza na nie gości_nie spoza Rady,
-
b) proponuje porządek obrad na podstawie spraw zgłaszanych mu przez członków_kinie,
-
c) prowadzi obrady i udziela głosu zgłaszającym się osobom,
-
d) prowadzikorespondencjęwimieniuRadyiwyznaczaosobydoreprezentowaniajejwdanej
sprawie na zewnątrz,
-
e) koordynuje współpracę grup roboczych,
-
f) proponuje Rektorowi UJ zmiany w składzie Rady – po wcześniejszym uzyskaniu opinii
Rady
-
g) uczestniczy z ramienia Rady w posiedzeniach Senatu UJ lub wyznacza do tego osobę
spośród członków_kiń Rady,
-
h) osoby wchodzące w skład Rady mają obowiązek informowania koordynatora_kę Rady o
swoich publicznych wystąpieniach, w których posługują się afiliacją Rady występując jako
jej przedstawiciele_ki.
4. Do czasu wyboru koordynatora_ki Rady, jej pracę i obrady organizuje osoba wskazana
przez minimum 3 osoby z Rady, które wyrażają na to zgodę. W przypadku, gdy wskazano więcej niż jedną osobę, dokonuje się losowania. Zadaniem wybranej osoby jest jak najszybsze przeprowadzenie wyboru koordynatora_ki przez Radę.
§2 Posiedzenia
-
Rada obraduje na posiedzeniach zwoływanych w zależności od potrzeb wynikających z bieżących zadań Rady – nie rzadziej niż dwa razy w czasie semestru akademickiego. Posiedzenia mogą odbywać się za pomocą platform do komunikacji internetowej. Za zgodą członków_kiń Rady mogą być również nagrywane.
-
W obradach uczestniczą zaproszeni goście, a za zgodą prowadzącego_cej posiedzenie w obradach może uczestniczyć też publiczność.
-
Posiedzenia Rady zwołuje również Rektor_ka, Prorektor_ka lub Kanclerz_ka UJ.
§3 Zabieranie głosu w czasie posiedzeń
-
Członkowie_kinie Rady mają prawo do zabrania głosu w czasie obrad po zgłoszeniu tego prowadzącemu_cej obrady.
-
Pozostałe osoby zabierają głos po wskazaniu przez prowadzącego_cą obrady.
-
Prowadzący_ca obrady ma prawo odebrać głos w przypadku, jeżeli jest to konieczne do realizacji porządku posiedzenia lub wynika z konieczności poszanowania akademickich
standardów i kultury dyskusji.
§4 Metoda głosowania
-
Rada podejmuje swoje decyzje w formie opinii - zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym. Do ważności głosowania wymagany jest udział przynajmniej połowy członków_kiń Rady. W przypadku równej liczby głosów ZA i PRZECIW decyduje głos prowadzącego_cej obrady.
-
Przebieg głosowań jest odnotowywany w protokole obrad określającym treść podjętej uchwały oraz liczbę oddanych głosów z podziałem na głosy: ZA, PRZECIW, WSTRZYMUJE SIĘ.
-
W przypadku głosowań dotyczących wyboru osób głosowanie jest tajne
-
Kandydatury na różne stanowiska można głosować łącznie. W razie braku większej liczby kandydatów_tek niż miejsc do obsadzenia, kandydatów_tki uznaje się za wybranych_ne
bez przeprowadzania głosowania, chyba, że członek_kini Rady wyrazi sprzeciw.
-
Głosowania mogą być przeprowadzane online, w tym w trybie obiegowym, nawet w
przypadku posiedzeń organizowanych przy udziale osobistym.
-
Koordynator może zarządzić głosowanie online spraw będących przedmiotem prac Rady –
z terminem co najmniej 3 dni na zebranie głosów. Brak oddania głosu w takim głosowaniu traktowany jest jako wzięcie udziału w głosowaniu z głosem WSTRZYMUJE SIĘ.
§5 Grupy robocze
-
Członkowie_kinie Rady spotykają się w ramach grup roboczych celem opracowania konkretnych propozycji poddawanych pod głosowanie Radzie.
-
Członkowie_kinie Rady mogą należeć do dowolnej liczby grup roboczych. Chęć uczestnictwa w określonej grupie roboczej zgłaszana jest koordynatorowi_ce Rady.
-
Członkowie_kinie grupy roboczej wybierają spośród siebie koordynatora_kę grupy i ewentualnie jej zastępcę_czynię.
-
Spotkania grup roboczych zwoływane są w zależności od potrzeb przez koordynatora_kę odpowiedniej grupy. O terminie i miejscu spotkania powiadamiany jest również koordynator_ka Rady.
-
W uzasadnionych przypadkach spotkanie grupy roboczej zwołuje koordynator_ka Rady, w szczególności wtedy, kiedy grupa robocza nie ma koordynatora_ki. W takiej sytuacji koordynator_ka Rady wskazuje spośród członków grupy osobę prowadzącą zwoływane posiedzenie.
-
Jeżeli sprawa tego wymaga, grupy robocze podejmują decyzje w głosowaniu. Stanowisko grupy roboczej przekazywane jest koordynatorowi_ce Rady.
7. Do pracy grup roboczych przepisy dotyczące pracy Rady stosuje się odpowiednio – z tym, że z obrad grup roboczych nie sporządza się protokołów.
§6 Protokół i kalendarz obrad
-
Z posiedzenia Rady sporządzany jest protokół, który sporządza i podpisuje prowadzący_ca obrady. Prowadzący_ca obrady może wyznaczyć osobę, która – po wyrażaniu przez niego_nią zgody, sporządza protokół z posiedzenia bądź liczy głosy w głosowaniach.
-
Protokół zawiera:
-
datę, godzinę rozpoczęcia i zakończenia posiedzenia,
-
imię i nazwisko prowadzącego_cej obrady,
-
porządek obrad,
-
treść uchwał i wyniki głosowania,
-
imienną listę obecności osób biorących udział w posiedzeniu, w tym osób
zaproszonych.
-
-
Protokół jest publikowany bez zbędnej zwłoki w sposób zapewniający jego jawność.
-
Koordynatorzy_rki Rady i jej grup roboczych prowadzą wspólny kalendarz spotkań i
posiedzeń, gdzie odnotowywane są odbyte i planowane spotkania – celem sprawnej komunikacji terminów pomiędzy członkami_kiniami Rady.